640 IMG 1591 Droga v1

Zapraszam na krótkie sprawozdanie z ostatniej zorganizowanej przeze mnie w 2013 r. wycieczki rowerowej na trasie Wejherowo - Jastrzębia Góra - Władysławowo - Puck - Reda.

Wycieczka na z Wejherowa do Jastrzębiej Góry to 'klasyk klasyków', bo jest to trasa dobrze znana i często odwiedzana. Sama północ naszego kraju jest jak zawsze malownicza, obfituje w długie proste ale także spore różnice wzniesień.

Skład już dość wyrobiony, czyli Sylwia i Mariusz W., którego mogę się spodziewać prawie zawsze, gdy trasa którejś z organizowanych przeze mnie wycieczek przebiega przez północne rejony kraju. Tak było i tym razem. Ruszamy przez lasy Puszczy Darżlubskiej. Do samego Darzlubia wiedzie bardzo przyjemna droga asfaltowa, prawie nie uczęszczana przez samochody, co poświadczył przebiegający nam w poprzek dzik. Zatrzymujemy się na okolicznościowe zdjęcie przy szkole podstawowej. Przyjechaliśmy tu celowo, bowiem w planach było zrobienie 'niespodzianki-zaskakiwanki'. Jeden z kolegów z pracy ma tu dom rodzinny. Chcieliśmy do niego wpaść na herbatę. Pomysł nabrał też dodatkowego znaczenia praktycznego, bo zaczęło kropić. Ponieważ jednak nie odebrał żadnego ze swoich telefonów pomknęliśmy do pobliskiego Mechowa. W Mechowie jest nie lada atrakcja geologiczna w postaci grot stworzonych przez morze. Po latach groty doczekały się właściwej oprawy. Niestety z roku na rok coraz krótszy jest korytarz udostępniony do zwiedzania. Do środka weszła tylko Sylwia. Oprócz grot Mechowo wyróżnia piękny kościół, któremu jednak tym razem nie poświęciliśmy uwagi ze względu na trwające akurat nabożeństwo.

Przeczekujemy deszcz posilając się zabranym prowiantem. Na szczęście dość szybko przestaje padać. W okolicach Starzyńskiego Dworu ciągną się wspaniałe aleje. wysadzane dziś już wiekowymi drzewami To jedno z tych magicznych miejsc na Pomorzu, które przy okazji każdego pobytu staram się sfotografować. Mkniemy dalej po bardziej lub mniej utwardzonych drogach. Za radą Mariusza nieco nadkładamy drogi jadąc starym szlakiem, ale za to omijając bardziej uczęszczane drogi. Przed samą Jastrzębią Górą znowu zaczyna kropić. Jastrzębia Góra po sezonie jest prawie wymarła. Pomimo niedzieli widać niewiele osób.

Jemy obiad tam, gdzie zwykle, w pobliżu głównego deptaka, naprzeciwko poczty. Ponieważ humory dopisują, postanawiamy zmienić trasę wycieczki i wybrać się jeszcze do Władysławowa. Po drodze mijamy Rozewie, które kilka lat temu straciło status najbardziej na północ wysuniętego punktu w Polsce na rzecz Jastrzębiej Góry. Droga pomiędzy Jastrzębią a Władkiem nadal w przeważającej części wyłożona jest brukiem, co nadaje trasie kolorytu, ale pozostawia też sporo wibracji w kręgosłupie.

Przez Władysławowo staramy się po prostu sprawnie przejechać. Po chwili znajdujemy drogę rowerową, która w zasadzie w sposób nieprzerwany łączy Hel z Puckiem. Zdecydowanie jest to jedna z najważniejszych tras rowerowych północnej Polski.

Puck, miasto które powoli zmienia swój wizerunek. Zdaje się, że władze wreszcie dostrzegły potrzebę odremontowania starówki i nabrzeża. W jednej z cukierni przy rynku próbujemy lokalnych przysmaków. Niestety ekspedientka nie mówi po kaszubsku.

Obieramy kierunek na Redę. Prowadzi Mariusz, starając się omijać co większe drogi, stąd do dworca dojeżdżamy nieco naokoło. Tu żegnamy się z Mariuszem, który jedzie w kierunku Rumii. Powoli się ściemnia, a poza tym czuję już w nogach dzisiejsze kilometry. Wybieram powrót SKM.

Dziękuję Mariuszowi i Sylwii za towarzystwo. Do zobaczenia następnym razem!

Do pobrania trak.

InformacjeOgolne

ProfilWysokosci

images/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1564_DarzlubieSzkola_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1566_DarzlubieCentrum_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1568_GrotyMechowskie_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1570_GrotyMechowskieWejscie_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1571_GrotyMechowskieKoniec_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1572_GrotyMechowskieWnetrze_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1579_Droga_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1588_Droga_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1591_Droga_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1594_Druzyna_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1597_Druzyna_v1.JPGimages/stories/20131027_JastrzebiaGora/640_IMG_1606_KlifJastrzebia_v1.JPG