- Bardzo chwalebnie! - rzekł na to mistrz - Musisz mieć wielkie serce.
- A ty - zwrócił się do drugiego ucznia - dlaczego jeździsz na rowerze?
- Ja - odparł drugi - jeżdżę, aby zażywać ruchu i świeżego powietrza.
- Niewątpliwie będziesz się cieszyć długim życiem w zdrowiu! - odpowiedział mistrz.
- A ty - zapytał wreszcie trzeciego ucznia - czym jest rower dla ciebie?
- Ja - powiedział trzeci - jeżdżę na rowerze, aby jeździć na rowerze.
cytat za książką pt. 'rower', wydanie pierwsze, 2004, Copyright Wydawnictwo Pascal 2004, ISBN: 83-7304-306-3
Szanowny Gościu! Witam Cię w sekcji strony poświęconej rowerom. To najważniejsza sekcja całej strony. Rower, to jest świat. Także mój. Na rowerze zacząłem jeździć mając dopiero siedem lat. Wkrótce potem nastąpiło długie rozstanie z tym wynalazkiem, przerywane bardziej lub mniej udanymi epizodami. Prawdziwy rowerzysta wylazł ze mnie dopiero po studiach. Wtedy też zachorowałem na cyklozę i... tak już pozostało. Rower stał się moim sposobem na życie, sposobem życia.
Czy jest coś lepszego od jazdy na rowerze? Owszem. Jest to wspólna jazda na rowerze. Jeżeli przykładowo chciałbyś spędzić w ten sposób czas razem ze mną, to gorąco Cię zapraszam na portal rwm.org.pl. Cały pomysł tego portalu zasadza się na kalendarzu. Dni miesiąca mają różne kolory w zależności od tego, czy ktoś danego dnia ogłosił jakąś wycieczkę. Na pewno znajdziesz coś dla siebie, dopasowanego do własnych możliwości czy preferencji. A więc... na koło!
Dlaczego rower? Czyli zbiór obrazków anonimowych zaczerpniętych z Internetu.
- Szczegóły
- mslonik
- Odsłony: 152406
Dawno, dawno temu, gdy uczyłem się jeździć na swoim pierwszym rowerze, miał on wbudowany mechanizm, który powodował stopniowe lub całkowite blokowanie tylnego koła i w efekcie hamowanie roweru, jeżeli kręciłem pedałami „do tyłu”. Znacznie później dowiedziałem się, że na taki tym hamulca potocznie mówi się „kontra”, prawdopodobnie od „kontrowania” czyli „zacinania” np. mechanizmu powodującego zatrzymanie obrotów koła. Piasta z kontrą bywa też często nazywana torpedem , więc w artykule będę stosował wymiennie obie nazwy. d jednego z czytelników artykułu dostałem fragment instrukcji opisującej ten zespół jako 'piastę wolnobiegową z hamulcem'.
Osobiście uważam ten typ hamulca za najprostszy w obsłudze i jednocześnie najbardziej intuicyjny w użyciu: kręcisz korbami do przodu – jedziesz, kręcisz do tyłu – zatrzymujesz się. Zapraszam Cię na wyprawę, w trakcie której poznamy budowę wewnętrzną tego klasycznego mechanizmu.
Zapraszam do lektury!
- Szczegóły
- mslonik
- Odsłony: 96272
Zapraszam na wyprawę do jednego z bardziej fascynujących i rzadziej oglądanych przez przeciętnego rowerzystę zakątków roweru, jakim jest przerzutka planetarna! Add a comment
- Szczegóły
- Odsłony: 22009
Cykloza przenosi się pomiędzy ludźmi poprzez bodźce trafiające do wszystkich zmysłów czlowieka w wyniku kontaktu z rowerem. Stwierdzono, że u poszczególnych ludzi wirus cyklozy oddziałuje najintensywniej na pojedyncze zmysły. Przykładowo znane są przypadki zarażenia poprzez zmysł słuchu (np. dźwięk zmienianych przerzutek, skrzypienie łańcucha), węchu (zapach świeżego smaru, starego powietrza spuszczanego z dętki rowerowej), dotyku (świeży lakier na ramie roweru, smar obficie wcierany w skórę), czy wreszcie wzroku (widok roweru w ogóle, czy tylko jego pewnej, szczególnie pożądanej części, jak np. nowych pedałów). Największa ilość zachorowań występuje podczas sezonowych epidemii (tzw. mód) związanych z masowym wykorzystaniem roweru, powodując nieraz ostre objawy uniemożliwiające wykorzystanie pasa drogowego przez innych uczestników ruchu (por. masa krytyczna). Epidemie cyklozy powodują znaczne koszty społeczne (wydatkowanie sporych kwot z budżetów samorządów lokalnych na budowę wydzielonych dróg rowerowych) i niekiedy mają zasięg krajowy czy wręcz światowy, dlatego cykloza wymaga globalnej koordynacji epidemiologicznej.
- Szczegóły
- Odsłony: 7051
- Szczegóły
- Odsłony: 6347