witam! Mam kilka pytań, wątpliwości: 1.Czy rolki w pierścieniu kołowym nie mają tendencji do obracania podczas przekładania napędu (co mogło by wynikać z ich budowy ,,łożyskowej"? - to znaczy na podstawie już zastanych komentarzy wnioskuję że takie rzeczy się dzieją gdy te miejsce jest posmarowane. (?) 2.Czy kiedy koło (korpus) obraca się szybciej niż zabierak - jest w jakiś sposób wyhamowywane? - czy po prostu wewnętrzna ścianka piasty chowa siłą nacisku rolki i nasze kręcenie pedałami w takim przypadku i tempie nie ma żadnego oddziałowywania, jest po prostu zbędne? 3. powiedziane było w komentarzach że samrujemy tylko łożyska ale jednocześnie w tekście jest odnośnie walca ciernego (opis fot. 15),,Ponadto starcie rowków powoduje, że smar pośredniczący w procesie hamowania nie ma gdzie się gromadzić..." - czyli smarować styk ,,bęben ścierny - korpus" 4. W napisane jest na końcu tekstu w akapicie ,,Ad. 3." ,,Podczas obrotu sprzęgła kołowego w stronę przeciwną do kierunku jazdy wycięte blaszki zaczepiają się i blokują o żłobienia w wewnętrznej powierzchni walca ciernego. To powoduje, że sprzęgło kołowe zostaje wepchnięte nieco głębiej do walca ciernego'' - nie łapie, widzę że siła nacisku od zabieraka - pierścień kołowy poprzez połączenie spiralne wpycha sprzęgło w walec cierny rozpychając go ...ale jaki tu jeszcze mają swój udział ,,żłobienia w wewnętrznej powierzchni walca ciernego"? dzięki za tą stronę Add a comment
Wow! Bardzo dziękuję za tą informację. Jakiś czas temu, "odrestaurowałem" zalegającego w piwnicy Jubilata, jeździ nim od czasu do czasu żona. Jako że nie byłem zadowolony z gładkości działania mechanizmów roweru, powoli porozbierałem dosłownie wszystko i po wyczyszczeniu nasmarowałem obficie. Wszystko działa, ale nadal nie jest idealnie - teraz wiem czemu. Powodem może być pół tubki smaru do łożysk znajdujące się właściwie w każdym miejscu mechanizmu torpedo :) Już wiem co będę robił w najbliższe wolne popołudnie :) Add a comment
W czym może być problem. Po hamowaniu gdy zaczynam znów pedałować do przodu to czasami korba obraca się o jakieś pół obrotu i dopiero wtedy zaczyna "ciągnąć" czyli przekazywać napęd na koło. Również mam ten problem, bardzo proszę o pomoc. Add a comment
Powodem problemu obracania się zębatek w miejscu, była zbyt duża ilość smaru i do tego w niepotrzebnych miejscach, smarujemy tylko łożyska i to dość oszczędnie, aby uniknąć poniższego problemu. Pozdrawiam Add a comment
LOWY PATENT czy to nie jest uchwyt do zaczepienia gumy do bagażu z obu stron bagażnika? Add a comment