- Bardzo chwalebnie! - rzekł na to mistrz - Musisz mieć wielkie serce.
- A ty - zwrócił się do drugiego ucznia - dlaczego jeździsz na rowerze?
- Ja - odparł drugi - jeżdżę, aby zażywać ruchu i świeżego powietrza.
- Niewątpliwie będziesz się cieszyć długim życiem w zdrowiu! - odpowiedział mistrz.
- A ty - zapytał wreszcie trzeciego ucznia - czym jest rower dla ciebie?
- Ja - powiedział trzeci - jeżdżę na rowerze, aby jeździć na rowerze.
cytat za książką pt. 'rower', wydanie pierwsze, 2004, Copyright Wydawnictwo Pascal 2004, ISBN: 83-7304-306-3
Szanowny Gościu! Witam Cię w sekcji strony poświęconej rowerom. To najważniejsza sekcja całej strony. Rower, to jest świat. Także mój. Na rowerze zacząłem jeździć mając dopiero siedem lat. Wkrótce potem nastąpiło długie rozstanie z tym wynalazkiem, przerywane bardziej lub mniej udanymi epizodami. Prawdziwy rowerzysta wylazł ze mnie dopiero po studiach. Wtedy też zachorowałem na cyklozę i... tak już pozostało. Rower stał się moim sposobem na życie, sposobem życia.
Czy jest coś lepszego od jazdy na rowerze? Owszem. Jest to wspólna jazda na rowerze. Jeżeli przykładowo chciałbyś spędzić w ten sposób czas razem ze mną, to gorąco Cię zapraszam na portal rwm.org.pl. Cały pomysł tego portalu zasadza się na kalendarzu. Dni miesiąca mają różne kolory w zależności od tego, czy ktoś danego dnia ogłosił jakąś wycieczkę. Na pewno znajdziesz coś dla siebie, dopasowanego do własnych możliwości czy preferencji. A więc... na koło!
Dlaczego rower? Czyli zbiór obrazków anonimowych zaczerpniętych z Internetu.
- Szczegóły
- mslonik
- Odsłony: 6201
Autorką trasy wycieczki, którą zaplanowałem na niedzielę 10 czerwca 2012 była Sylwia. Postanowiliśmy zrealizować bardzo prosty pomysł: wyruszamy z Tczewa, odwiedzamy Pelplin i Gniew na lewym brzegu Wisły, następnie przekraczamy rzekę w okolicach Opalenia i przez Kwidzyn i Białą Górę wracamy do Tczewa.
Tym razem zgodził się nam towarzyszyć Flash :-]. Ponieważ ogłoszenie o wycieczce znalazło się na portalu RwM, skorzystać z okazji mógł każdy, a skorzystał tylko Zbyszek, któremu przy tej okazji dziękuję za towarzystwo.
Add a comment- Szczegóły
- mslonik
- Odsłony: 40276
Wolnobieg jednorzędowy z biegiem lat wyewoluował w wolnobiegi wielorzędowe, czyli wielotryby. Jeden z najprostszych ale i najtańszych typów napędu, lekki i prosty w budowie. Obecnie stosowany coraz rzadziej, przede wszystkim w rowerach typu 'single' (z ang.: pojedynczy), czyli jednobiegowych, z jednym przełożeniem. Są one stosowane do dzisiaj np. w rowerach typu BMX. Jest tym elementem napędu, który odróżnia rowery 'single' od rowerów typu OK (ostre koło). Rowery z napędem typu OK mają na stałe połączone koło łańcuchowe z piastą tylnego koła, co pozwala na zaoszczędzenie na masie wolnobiegu, ale w zamian za to jesteśmy skazani na ciągłe kręcenie korbą.
Podstawową wadą takiego napędu jest konieczność zastosowania zewnętrznego (względem piasty) hamulca. Już na początku dwudziestego wieku zintegrowano wolnobieg z wbudowanym w mechanizm hamulcem typu kontra, ale to już zupełnie inna historia. Masa wolnobiegu jednorzędowego firmy Dicta (rok 2012) to zaledwie 140 g.
W artykule pokażę, w jaki sposób zdejmuje się wolnobieg jednorzędowy oraz jak mechanizm wygląda w środku. Zapraszam do lektury!
Add a comment- Szczegóły
- mslonik
- Odsłony: 6771
Szerokość opon w calach (in, '') / milimetrach (mm) / centymetrach (cm):
1 | in ('') | 25,4 | mm |
1 | mm | 0,04 | in ('') |
Szerokość [in] |
Szerokość [mm] |
Szerokość [cm] |
0,75 | 19 | 1,9 |
0,79 | 20 | 2 |
0,83 | 21 | 2,1 |
0,87 | 22 | 2,2 |
0,91 | 23 | 2,3 |
0,94 | 24 | 2,4 |
0,98 | 25 | 2,5 |
1,02 | 26 | 2,6 |
1,06 | 27 | 2,7 |
1,10 | 28 | 2,8 |
1,14 | 29 | 2,9 |
1,18 | 30 | 3 |
1,22 | 31 | 3,1 |
1,26 | 32 | 3,2 |
1,30 | 33 | 3,3 |
1,34 | 34 | 3,4 |
1,38 | 35 | 3,5 |
1,42 | 36 | 3,6 |
1,46 | 37 | 3,7 |
1,50 | 38 | 3,8 |
1,54 | 39 | 3,9 |
1,57 | 40 | 4 |
1,61 | 41 | 4,1 |
1,65 | 42 | 4,2 |
1,69 | 43 | 4,3 |
1,73 | 44 | 4,4 |
1,77 | 45 | 4,5 |
1,81 | 46 | 4,6 |
1,85 | 47 | 4,7 |
1,89 | 48 | 4,8 |
1,93 | 49 | 4,9 |
1,97 | 50 | 5 |
2,01 | 51 | 5,1 |
2,05 | 52 | 5,2 |
2,09 | 53 | 5,3 |
2,13 | 54 | 5,4 |
2,17 | 55 | 5,5 |
2,20 | 56 | 5,6 |
2,24 | 57 | 5,7 |
2,28 | 58 | 5,8 |
2,32 | 59 | 5,9 |
2,36 | 60 | 6 |
2,40 | 61 | 6,1 |
2,44 | 62 | 6,2 |
2,48 | 63 | 6,3 |
2,52 | 64 | 6,4 |
2,56 | 65 | 6,5 |
2,60 | 66 | 6,6 |
2,64 | 67 | 6,7 |
2,68 | 68 | 6,8 |
2,72 | 69 | 6,9 |
2,76 | 70 | 7 |
2,80 | 71 | 7,1 |
2,83 | 72 | 7,2 |
2,87 | 73 | 7,3 |
2,91 | 74 | 7,4 |
2,95 | 75 | 7,5 |
2,99 | 76 | 7,6 |
3,03 | 77 | 7,7 |
3,07 | 78 | 7,8 |
3,11 | 79 | 7,9 |
3,15 | 80 | 8 |
Zalecane maksymalne ciśnienie:
1 | bar | 14,50 | psi |
1 | psi | 0,07 | bar |
Szerokość [in] | Szerokość [mm] | Szerokość [cm] | Ciśnienie [bar] | Ciśnienie [psi] |
0,75 | 19 | 1,9 | 10 | 146 |
0,79 | 20 | 2 | ||
0,83 | 21 | 2,1 | ||
0,87 | 22 | 2,2 | ||
0,91 | 23 | 2,3 | 9,5 | 138 |
0,94 | 24 | 2,4 | ||
0,98 | 25 | 2,5 | 9 | 131 |
1,02 | 26 | 2,6 | ||
1,06 | 27 | 2,7 | ||
1,10 | 28 | 2,8 | 8 | 117 |
1,14 | 29 | 2,9 | ||
1,18 | 30 | 3 | ||
1,22 | 31 | 3,1 | ||
1,26 | 32 | 3,2 | 7 | 103 |
1,30 | 33 | 3,3 | ||
1,34 | 34 | 3,4 | ||
1,38 | 35 | 3,5 | ||
1,42 | 36 | 3,6 | ||
1,46 | 37 | 3,7 | ||
1,50 | 38 | 3,8 | 6 | 88 |
1,54 | 39 | 3,9 | ||
1,57 | 40 | 4 | ||
1,61 | 41 | 4,1 | ||
1,65 | 42 | 4,2 | ||
1,69 | 43 | 4,3 | ||
1,73 | 44 | 4,4 | ||
1,77 | 45 | 4,5 | 5,2 | 76 |
1,81 | 46 | 4,6 | ||
1,85 | 47 | 4,7 | 4,8 | 71 |
1,89 | 48 | 4,8 | 4,7 | 69 |
1,93 | 49 | 4,9 | ||
1,97 | 50 | 5 | 4,5 | 66 |
2,01 | 51 | 5,1 | 4,3 | 63 |
2,05 | 52 | 5,2 | ||
2,09 | 53 | 5,3 | 4 | 59 |
2,13 | 54 | 5,4 | ||
2,17 | 55 | 5,5 | ||
2,20 | 56 | 5,6 | 3,7 | 55 |
2,24 | 57 | 5,7 | ||
2,28 | 58 | 5,8 | 3,3 | 49 |
2,32 | 59 | 5,9 | ||
2,36 | 60 | 6 | ||
2,40 | 61 | 6,1 | 3,2 | 47 |
2,44 | 62 | 6,2 | ||
2,48 | 63 | 6,3 | 3 | 44 |
2,52 | 64 | 6,4 | ||
2,56 | 65 | 6,5 | ||
2,60 | 66 | 6,6 | 2,8 | 41 |
2,64 | 67 | 6,7 | ||
2,68 | 68 | 6,8 | ||
2,72 | 69 | 6,9 | 2,7 | 39 |
2,76 | 70 | 7 | ||
2,80 | 71 | 7,1 | 2,5 | 36 |
2,83 | 72 | 7,2 | ||
2,87 | 73 | 7,3 | ||
2,91 | 74 | 7,4 | 2,4 | 34 |
2,95 | 75 | 7,5 | ||
2,99 | 76 | 7,6 | 2,2 | 32 |
3,03 | 77 | 7,7 | ||
3,07 | 78 | 7,8 | ||
3,11 | 79 | 7,9 | ||
3,15 | 80 | 8 |
Dobór szerokości opon do szerokości felgi:
Minimalna szerokość opony = 1,5 x szerkość felgi
Maksymalna szerokość opony = 2,5 x szerokość felgi
Add a comment- Szczegóły
- mslonik
- Odsłony: 6192
Przyczepka rowerowa Extrawheel.
Data zakupu: lato 2012
Kupiłem wersję standardową, tj. ze złożonym fabrycznie kołem.
Masa kompletu, tj. rama przyczepki + koło + zaczep: 4,65 kg.
Rozbijając masę na składowe:
- kolo: 1,94 kg,
- stelaż z błotnikiem: 2,6 kg
Koło:
- masa: 1,94 kg,
- felga: Swift Arriv 700C/622 (www.stars-rim.com),
- opona: Deestone, 40 x 622 (700 x 38C),
- dętka: zawór niestety samochodowy.
Add a comment- Szczegóły
- mslonik
- Odsłony: 10392
Jednym z podstawowych wyzwań, jakie przede mną stanęło, to wyposażenie się w namiot. Na początku roku 2012 około lutego zdecydowałem się na zakup namiotu Tarptent Double-Rainbow. Zapraszam do lektury!
Add a comment