Razu pewnego do najstarszego i najbardziej szanowanego mistrza Zen przyjechało na rowerach trzech uczniów. Mistrz zaraz spytał jednego z nich:
- Po co jeździsz na rowerze? - Ów odpowiedział:
- Jeżdżę na rowerze, aby zużywać mniej energii i chronić środowisko przed efektem cieplarnianym.
- Bardzo chwalebnie! - rzekł na to mistrz - Musisz mieć wielkie serce.
- A ty - zwrócił się do drugiego ucznia - dlaczego jeździsz na rowerze?
- Ja - odparł drugi - jeżdżę, aby zażywać ruchu i świeżego powietrza.
- Niewątpliwie będziesz się cieszyć długim życiem w zdrowiu! - odpowiedział mistrz.
- A ty - zapytał wreszcie trzeciego ucznia - czym jest rower dla ciebie?
- Ja - powiedział trzeci - jeżdżę na rowerze, aby jeździć na rowerze.  
Mistrz skłonił mu się nisko i poprosił:
- Pragnę zostać twoim uczniem.
 
 
Lan Tzu Ch'  "Zapiski na kółku od przerzutki".
 
 
cytat za książką pt. 'rower', wydanie pierwsze, 2004, Copyright Wydawnictwo Pascal 2004, ISBN: 83-7304-306-3

 

Szanowny Gościu! Witam Cię w sekcji strony poświęconej rowerom. To najważniejsza sekcja całej strony. Rower, to jest świat. Także mój. Na rowerze zacząłem jeździć mając dopiero siedem lat. Wkrótce potem nastąpiło długie rozstanie z tym wynalazkiem, przerywane bardziej lub mniej udanymi epizodami. Prawdziwy rowerzysta wylazł ze mnie dopiero po studiach. Wtedy też zachorowałem na cyklozę i... tak już pozostało. Rower stał się moim sposobem na życie, sposobem życia.

 

Czy jest coś lepszego od jazdy na rowerze? Owszem. Jest to wspólna jazda na rowerze. Jeżeli przykładowo chciałbyś spędzić w ten sposób czas razem ze mną, to gorąco Cię zapraszam na portal rwm.org.pl. Cały pomysł tego portalu zasadza się na kalendarzu. Dni miesiąca mają różne kolory w zależności od tego, czy ktoś danego dnia ogłosił jakąś wycieczkę. Na pewno znajdziesz coś dla siebie, dopasowanego do własnych możliwości czy preferencji. A więc... na koło!

 

Dlaczego rower? Czyli zbiór obrazków anonimowych zaczerpniętych z Internetu.

 

images/stories/20111015_DlaczegoRower/800_FatCar.jpgimages/stories/20111015_DlaczegoRower/800_SadloPieniadze.jpgimages/stories/20111015_DlaczegoRower/800_TouAreTraffic.jpgimages/stories/20111015_DlaczegoRower/800_space-needed-to-transport-60-people.jpgimages/stories/20111015_DlaczegoRower/640_UcantBuyHappiness.jpgimages/stories/20111015_DlaczegoRower/800_GymBicycle.jpgimages/stories/20111015_DlaczegoRower/800_IMG_5048_BicycleRecycle_v1.JPGimages/stories/20111015_DlaczegoRower/640_RowerNazdrowie.jpg

800 IMG 3951 KlejKauczukowy zm

Postanowiłem się zmierzyć z jednym z najtrudniejszych do opisania tematów, jakim jest naprawa rowerowej dętki. Dlaczego to takie trudne, zapyta ktoś. Bo prawie każdy to już w życiu robił, więc trudno nie popełnić jakiegoś faux-pa. Mimo to, pokornie prosząc o wybaczenie za nieścisłości, zapraszam do lektury...

Add a comment

 

800 IMG 4428 Suwmiarka v1

 

Gdy zacząłem myśleć o wykonywaniu poważniejszych czynności konserwacyjnych czy napraw, szybko się okazało, że muszę umieć mierzyć przynajmniej niektóre wielkości fizyczne. W artykule krótko omówię podstawowy sprzęt pomiarowy, którego używam w warsztacie rowerowym.

 

Zapraszam do lektury!

Add a comment

800 IMG 4339 v1

Niby nic, dzwonek rowerowy o 'nieprzeraźliwym dźwięku'. Wydawało by się, że trudno poprawić tak oczywisty pomysł. A tu proszę, Holendrzy potrafią. Kłopot z tradycyjnym dzwonkiem polega na tym, że od podjęcia decyzji o uruchomieniu dzwonka do faktycznego wykonania tej czynności mija całkiem sporo czasu podczas którego rowerzystka (lub rowerzysta) lokalizuje wzrokiem dzwonek i sięga do niego dłonią. W tym czasie jej (jego) pojazd pokonuje kolejne cenne metry. A gdyby tak dzwonić dzwonkiem niemal odruchowo, bez potrzeby patrzenia na to, co się zamierza zrobić?

 

Zapraszam do lektury.

Add a comment

Zima to następujące wyzwania:

  • temperatura otoczenia spada znacznie poniżej temperatury ciała,
  • nawierzchnia pokrywa się lodem, co znacznie zmniejsza opór ruchu,
  • nawierzchnia pokrywa się śniegiem, co znacznie zwiększa opór ruchu.

Postaram się pokrótce przedstawić w jaki sposób radzą sobie z tymi wyzwaniami rowerzyści.

 

Zapraszam do lektury!

Add a comment

 800 IMG 4315 v1

 

Wydaje się, że trudno udoskonalić tak zwyczajną część roweru, jak chwyt kierownicy. Swoją drogą tę nazwę, czyli 'chwyt kierownicy' odkryłem stosunkowo niedawno. Ja tę część nazywałem całymi latami po prostu rączką. Wracając do tematu okazuje się, że można. Jednym ze sposób jest umieszczenie na końcu chwytu... małego odblasku. Dzięki temu poprawia się widoczność naszego pojazdu a rower zyskuje niebanalny wygląd.

 

Zapraszam do lektury!

Add a comment